20 April 2010

Pertandingan Bowling KUNIZH 2009


Pada 6 November 2009 yang lalu ,Kelab Umno Nizhny (KUNIZH) telah mengadakan Pertandingan Bowling Kelab Umno Nizhny bertempat Pusat Bowling Hotel Aka. Pertandingan Bowling yang julung-julung kali dianjurkan oleh KUNIZH telah meandapat sambutan yang sangat hangat daripada pelajar bumiputera di Nizhny Novgorod State Medical Academy(NNSMA).

Pertandingan bowling ini dimulakan pada pukul 2.00 petang dan berakhir pada pukul 6.30 petang telah mempertandingkan 2 kateogori iaitu Berkumpulan Lelaki dan Berkumpulan Perempuan.Setiap kumpulan dianggotai oleh 4 orang pemain.Pertandingan kali ini telah disertai oleh 12 kumpulan iaitu 7 pasukan berkumpulan lelaki dan 5 kumpulan berpasukan Perempuan.

Walaupun dalam musim sejuk, kegigihan para peserta untuk meredahi kesejukan demi menyertai pertandingan ini amat mengharukan pihak penganjur . Pertandingan ini telah menjadi medan untuk para pelajar menunjukan bakat terpendam yang dimiliki dan turut menjadi medan percubaan kepada peserta yang pertama kali bermain bowling.Pelbagai skill baru turut dicipta oleh pemain yang bermain buat kali pertama.

Pelbagai skill dan style balingan ala pemain professional ‘Shalin Zulkifli’ yang telah ditunjukkan oleh para peserta menunjukkan Nizhny juga tidak ketandusan pemain berbakat bagi membawa nama Nizhny dalam Sukan Antara Universiti Russia yang diadakan setiap tahun.

Pertandingan sengit telah berlansung menunjukkan kesungguhan para peserta bagi merebut Hadiah untuk Johan dan Naib Johan serta Pemain Terbaik bagi setiap Kateogori yang dipertandingkan. Pertandingan berakhir pada pukul 6 petang dan diteruskan dengan Majlis Penutup dan Penyampaian Hadiah yang telah disempurnakan oleh Presiden Kelab Umno Nizhny Novgorod (KUNIZH) ,Saudara Mohd Hasnul Helmi B Zulkifli. Majlis berakhir pada pukul 6.30 petang.

Berikut Pemenang Pertandingan Bowling KUNIZH 2009

Kateogori Berpasukan Lelaki:
Johan -Kumpulan Confirm Menang (Izar,Asfar,Zahfran)
Naib Johan - Kumpulan Poyo Nak Menang(amir, ash, jam, apo)
Pemain Terbaik -Iqbal

Kateogori Berpasukan Perempuan:
Johan - Kumpulan Dang (Syikin Said Fatimah Othman Jamaliza , Ieja Farah )
Naib Johan - Kumpulan Farah Fadhil amal ruhi, eugene,irfan
Pemain Terbaik -Erna Nadia

Pasukan Lain yang turut menyertai:

Kumpulan Kelab Nur: Hafiz Beckham Iqzal Ainuddin Aizat ,kak Shu
Kumpulan Adam syaher : Amen Syaher, Hasnul Zulkifli, Hafiz Bin Yusof ,
Kumpulan Zaheer Firdaus Robo Logam
Kumpulan Yakin : M Hazim B Abdullah ,Azli ,Asyraf ,Michael Pui
Kumpulan Sepi : Atikah Rahim, Farahani Nabila , Izzah Salim , Fatin Hanani
Kumpulan Noname : Sai,Ruby,Sabrina ,Ain
Kumpulan Erna Nadia , Ahmad Firdaus, Adam Rizal,
Kumpulan Iqbal ,Fitri, Iryan Othman , Adli Sofian

Semangat kesukanan dan ukhwah yang tinggi telah ditunjukkan oleh semua para peserta sangat mengagumkan pihak KUNIZH. KUNIZH ingin mengucapkan tahniah kepada semua pemenang dan terima kasih kepada semua pihak yang menyertai dan terlibat secara lansung atau tidak lansung dalam penganjuran Pertandingan Bowling KUNIZH 2009. Semoga kita bertemu di edisi akan datang.
MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA.

No comments:

Post a Comment