24 April 2010

Syabas kepada Kontigen NNSMA atas penyertaan di temasya Sukan Intervarsiti Malaysia kali ke-7 di Kursk, Russia


Kelab Umno Luar Negara Nizhny Novgorod (Kunizh) mengucapkan syabas kepada ahli-ahli kelab yang telah menyertai temasya Sukan Intervarsiti Malaysia kali ke-7 (VIIth Malaysian Intervarsity Games) yang berlangsung di Kursk, Russia pada 16-18 April 2010 yang lalu.
Kontigen NNSMA berjaya membawa pulang 4 pingat gangsa dari temasya tersebut menerusi sukan bola keranjang perempuan, bola baling lelaki, hoki dalam dewan lelaki dan acara tarik tali.

Kunizh juga merakamkan ucapan syabas dan tahniah kepada penganjur kejohanan Kursk State Medical Academy (KSMU) di atas kejayaan menjadi tuan rumah dan pencapaian terbaik dengan merangkul 10 pingat emas.

Kontigen NNSMA telah menghantar seramai 87 orang dan menyertai kesemua acara yang dipertandingkan kecuali dalam acara ping pong, bola jaring dan Cybergames.

Walaupun keputusan kali ini tidak memberangsangkan namun Kunizh percaya pelajar Malaysia kelompok Nizhny akan berusaha lebih keras dalam memastikan hasil dan keputusan yang lebih baik pada kejohanan akan datang yang bakal berlangsung di Moscow dengan Moscow Medical Academy (MMA) sebagai tuan rumah untuk temasya kali ke-8 nanti.

Insya Allah, Kunizh dengan perancangan dan perbelanjaan yang teratur serta lebih kemas bercadang akan memperuntukkan sejumlah sumbangan kepada ahli-ahli Kunizh yang aktif ke temasya di Moscow tahun hadapan bagi meringankan beban atlet seterusnya meningkatkan motivasi mereka untuk lebih bersedia menghadapi temasya sukan terbesar di kalangan pelajar-pelajar Malaysia di bumi Russia.

No comments:

Post a Comment